02 januari 2020

Oliebollen voor vrijwilligers!

Ieder jaar weer zetten veel Utrechters zich samen in om de jaarwisseling veilig te laten verlopen. Op oudejaarsdag zijn leden van CDA Utrecht op bezoek geweest bij verschillende vrijwilligers om oliebollen van de Scouting uit te delen en hen te bedanken voor hun inzet tijdens Oud en Nieuw.

Verschillende leden van de partij gingen in gesprek met onder meer vrijwilligers van de brandweer. Zij doen hun werk met veel plezier, maar vertelden ook dat ze tegen dingen aanliepen. Zo geven verschillende brandweerlieden aan te balen dat de ondergronds containers rond de jaarwisseling niet op slot kunnen. Rond de jaarwisseling moeten zij veelvuldig uitrukken om containerbranden te blussen. Hierdoor kan de bezetting om uit te rukken suboptimaal zijn wanneer een groter voorval plaatsvindt.

Het CDA vindt het belangrijk dat de jaarwisseling veilig verloopt. Elk jaar is er veel schade en geweld tegen politie en hulpdiensten. CDA Utrecht vindt het dan ook belangrijk dat mensen die zich inzetten voor een veilige Oud en Nieuw worden gezien en gewaardeerd. Ook moet er volgens het CDA ingezet worden op handhaving en het hard aanpakken van vandalen en belagers van hulpdiensten.