20 april 2017

Sander van Waveren opnieuw lijsttrekker

De partij heeft het volste vertrouwen in de lijsttrekker

Sander van Waveren is gisteravond door de ledenvergadering van de partij gekozen tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar. De partij is erg tevreden over het werk van Van Waveren. Hij heeft zich de afgelopen jaren herkenbaar ingezet voor de ondersteuning van vrijwilligers en verenigingen, voor een bereikbare en leefbare stad en voor veilige buurten.

Joke Kuijf (Voorzitter CDA Utrecht): “Met overgrote meerderheid is Sander van Waveren gekozen. Hij heeft zich afgelopen jaren als een bevlogen lijsttrekker laten zien met een herkenbaar CDA-geluid. Wij hebben ook de volgende periode het volste vertrouwen in Sander.”

Van Waveren is sinds 2013 fractievoorzitter van de partij en was ook in 2014 al lijsttrekker. Afgelopen jaren heeft hij zich in de gemeenteraad met succes ingezet voor extra sportvelden, zodat kinderen niet op een wachtlijst hoeven te staan. Ook is er dankzij zijn inzet dit jaar meer geld voor toezicht en handhaving op straat.

Utrecht staat de komende jaren voor grote uitdagingen. Vergrijzing en veranderingen in de zorg zullen inzet van de gemeente vragen en de bereikbaarheid staat onder druk door de stormachtige groei van het aantal inwoners. Radicalisering en spanningen in de samenleving maken dat geïnvesteerd moet worden in verbinding tussen de inwoners van onze gemeente.

Van Waveren: “We gaan de komende jaren door op de ingezette koers. Ik blijf mij inzetten voor de vrijwilligers en verenigingen in onze stad, voor een betere bereikbaarheid en veiligheid op straat. Bij de Tweede Kamerverkiezingen heeft het CDA in Utrecht flinke winst geboekt, dat gaan we volgend jaar ook doen!”

Sander van Waveren is 37 jaar oud en woont in Overvecht.