24 februari 2022

Werkbezoek met Europarlementariër Tom Berendsen aan Blue Current

Europarlementariër Tom Berendsen heeft op dinsdag 22 februari een bezoek gebracht aan Utrecht. Samen met CDA-lijsttrekker Jantine Zwinkels en andere kandidaten van het CDA Utrecht, bezocht hij Blue Current, een bedrijf dat zich op de laadpaleninfrastructuur richt. Een sector die erg geholpen is met uniforme Europese standaarden, die de energie- én mobiliteitstransitie kunnen versnellen.

Tom Berendsen is in het Europees Parlement aangewezen als rapporteur voor het industriebeleid en woordvoerder energie en hij is daarom erg geïnteresseerd in hoe bedrijven zich voorbereiden op de economie van de toekomst.

Tom Berendsen: "Om het elektrische rijden te stimuleren, is er in Europa veel meer laadinfrastructuur nodig. Blue Current laat zien dat je dat ook op een slimme manier kan doen. Die kennis neem ik mee naar de Brusselse onderhandeltafel´´

Jantine Zwinkels: "Mooi hoe startende bedrijven uit Utrecht met hun innovatieve producten bijdragen aan een duurzame toekomst. Goed om ook hun ervaringen te horen met wetgeving, beleid en stimulering vanuit de overheid, van Europees tot lokaal niveau."