04 maart 2019

Complimentendag!

Vrijdag 1 maart- ZEELAND - Het was afgelopen vrijdag complimentendag! Omzien naar elkaar en attentie zijn zaken die het CDA belangrijk vindt. Door verschillende afdelingen is er daarom langsgegaan bij Zeeuwen die een complimentje verdienden!

Karin van den Broeke - afdeling Noord-Beveland

‘Overal zijn mensen te vinden die zich in willen zetten voor de samenleving. Die inzet en goede wil hebben we als samenleving hard nodig. CDA Zeeland heeft er dit jaar dan ook voor gekozen om een aantal van hen nadrukkelijk te complimenteren. Karin van den Broeke (kandidaat Provinciale Staten, Lijst 1, plaats 6) en afdelingsvoorzitter CDA Noord-Beveland Koos Meulenberg reikten op Noord-Beveland de Groene Pluimen uit: een op Noord-Beveland gebakken taart en een Zeeuwse CDA-Mok (Die mok ok he.) In elk Noord-Bevelands dorp was wel iemand te vinden die het compliment voor de maatschappelijke inzet verdiende.

De taarten met complimentenmok zijn uitgereikt aan:

Tannie Siereveld, Colijnsplaat. Zij zet zich al sinds jaar en dag in als vrijwilliger in verzorgingstehuis Cleijenborch. Enigszins beduusd keek ze, toen ze daarvoor een taart en een mok aangeboden kreeg. We troffen Tannie terwijl ze bezig was om de voorbereidingen te treffen voor een gezellige knutselmiddag met de bewoners van Cleijenborch.

Elly Boone, Kats. Elly Boone zet zich voor de Katse gemeenschap in door de Katse Kerk tot een gebruiksvriendelijke ontmoetingsplaats te maken, ze is kerkelijk actief in Kats-Kortgene. Als vrijwilliger is ze ook zeer betrokken bij het begeleiden van ouderen die uitstapjes kunnen maken met de Noord-Bevelandse eurobus.

Wesley de Haze, Geersdijk. Als jongere zet hij zich volop voor Geersdijk in en draagt daardoor flink bij aan de leefbaarheid van het dorp. Wesley is één van de dragende krachten van Soos de Vaete, doet regelmatig mee met toneelprojecten, zet zich in voor de jeugd van het dorp. Daarnaast vraagt zijn werk, voor jongeren met gedragsproblemen, ook passie en daadkracht.

Het echtpaar Koos en Janny van de Berge, Wissenkerke, wordt regelmatig geprezen voor hun inzet voor muziekvereniging Apollo. Apollo is belangrijk voor het dorpsleven in Wissenkerke, Koos en Janny zetten zich daar al tientallen jaren met liefde voor in. Zij weten die inzet voor Apollo te combineren met een sociale houding in hun buurt, waar het dorp beter van wordt.

Riet Geelhoed, Kamperland, wordt zelden op de voorgrond gezien, maar verricht tal van vrijwilligersklussen die het leven van ouderen veraangenamen en die het mogelijk maken dat mensen zo lang mogelijk thuis blijven wonen. Al ruim dertig jaar bezorgt zij maaltijden van Tafeltje Dekje. Ze doet bezoekwerk namens De Zonnebloem. Ook in de kerkelijke gemeenschap is Riet een trouwe vrijwilliger.

Wout Kalkman, Kortgene. Niet afkomstig uit Zeeland vond Wout dat, als je dan in een dorp komt wonen, je je er ook voor in moet zetten. En zo is hij organisator van de Havendagen, organiseert hij een dorpsontbijt, is hij betrokken bij de Molen en heeft zelfs het gezicht van Sinterklaas veel van Wout weg.’

Richard de Vrie - Afdeling Goes

Jo-Annes en Patrick hebben vanmorgen de mokken en taart uitgereikt aan Tim Joosse, voorzitter van SSV. Tim nam taart en CDA mokken aan namens de vrijwilligersgroep die in de avonduren en vrije dagen prachtige kleedkamers gebouwd hebben. Het kern-team onder leiding van Ad van Gilst, bestond uit René van Gilst, Peter Repkes, Ron Bosch, Jaco Oostdijk, Bert Verhoeven, Jan Baart en Wim Schrijver. Complimenten mannen! En voor jullie club veel succes met de penalties tegen RBC.

Rein van der Kluit - Afdeling Middelburg (Compliment uitgereikt in Duiveland)

Ik deelde graag een compliment uit namens het Waterschap Scheldsestromen aan de directeur van het Watersnoodmuseum. Hij heet Siemco Louwerse. Reden: het museum houdt de verhalen van 1953 levend en heeft vorig jaar de grens van 100.000 bezoekers overschreden!