30 maart 2023

CDA Den Haag: Ontzorg bewoners met collectieve acties voor verduurzamingssubsidies woningen

In de gemeenteraadsvergadering van donderdag 30 maart is een motie van raadslid Hinke de Groot aangenomen die het college oproept om inwoners van Den Haag te helpen bij het indienen van gezamenlijke subsidieaanvragen voor verduurzamingsacties. "Het is belangrijk om bewoners te ontzorgen bij het verduurzamen, in plaats van dat zij belemmerd worden door veel papierwerk en moeilijke regels", aldus Hinke. "Bewoners en ondernemers raken verward in de subsidie-spaghetti, waardoor ze soms zelfs afhaken om te verduurzamen". Daarom schreef Hinke een motie die het college oproept om inwoners actief te informeren over de mogelijkheden voor een gezamenlijke subsidieaanvraag, namens meerdere inwoners in een wijk of straat, voor het isoleren en verduurzamen van woningen. Deze motie werd door een ruime meerderheid van de gemeenteraad aangenomen.