21 februari 2022

CDA-raadslid Ismet Bingöl: Bouw bovengrondse parkeertorens in de Schilderswijk en Transvaal

Bloedirritant is het, als je thuis komt van je werk en iedere dag vijf rondjes moet rijden voordat je een parkeerplaats hebt gevonden. Helaas is het voor veel inwoners nog steeds de dagelijkse praktijk, onder andere in de Schilderswijk en Transvaal. CDA-raadslid Ismet Bingöl presenteert daarom een concreet plan om het tekort aan parkeerplekken in deze wijken aan te pakken: de bouw van mooie binnenstedelijke parkeertorens. Een eerste en zeer geschikte locatie heeft het raadslid al op het oog: op de hoek van de Delftselaan en de Herman Costerstraat ligt namelijk al jaren een terrein braak. Daar zou de bouw van een bovengrondse parkeertoren op korte termijn kunnen beginnen.

Doordat ze duur zijn om te bouwen, hebben ondergrondse parkeergarages vaak hoge parkeerkosten. Bij bovengrondse parkeergarages hoef je als automobilist meestal minder af te rekenen. In het buitenland, maar ook in de Laakhavens, zijn mooie voorbeelden beschikbaar van parkeertorens die stedenbouwkundig gezien heel goed passen in de omgeving, bijvoorbeeld met behulp van prachtige streetart of een industriële look.

“Veel inwoners van de Schilderswijk en Transvaal betalen heel veel geld aan parkeerkosten en zoeken vervolgens alsnog eindeloos naar een geschikte parkeerplaats, terwijl ze hun auto nodig hebben voor hun werk of gezin,” zegt Bingöl: “wat het CDA Den Haag betreft gaat nog dit jaar de schop de grond in op de hoek van de Delftselaan en de Herman Costerstraat voor de bouw van een bovengrondse parkeertoren, zodat onze inwoners daar straks tegen lage kosten hun auto kwijt kunnen.”