10 juni 2020

Frey: Heropen de opvang Zilverstraat!!

CDA-fractievertegenwoordiger Astrid Frey pleit morgen bij de wethouder voor heropening van de opvang aan de Zilverstraat!!

"Noodhulp is niet de oplossing maar moet wel aanwezig zijn als de structurele hulp tekort schiet: over wachtlijsten voor opvang van dak en thuislozen. Zet de Zilverstraat weer open!

Woensdag buigt de commissie Samenleving zich over de halfjaarrapportage over de opvang van dak-en thuislozen. Groot probleem is de doorstroom van dak en thuislozen naar een eigen thuis. Ondertussen stijgt het aantal mensen dat thuisloos raakt en op straat beland. Het afgelopen jaar hebben 1.316 mensen zich gemeld voor nachtopvangpassen. De wethouder heeft extra opvang geregeld maar op de korte termijn lost dit de wachtlijst niet op. Mensen slapen nu noodgedwongen op straat. Daarom pleit ik bij de wethouder voor heropening van de Zilverstraat. Die is destijds dichtgegaan onder de voorwaarde dat er voldoende alternatieven vrij zouden komen. Dit is nog niet gelukt. Noodhulp is niet de oplossing maar moet wel aanwezig zijn als de structurele hulp tekort schiet, aldus Astrid Frey.