30 juni 2023

Statement CDA Den Haag over huidige politieke situatie

Het CDA vindt het vertrek van onze partner in de coalitie en het vertrek van twee goede VVD-wethouders ontzettend jammer. Wij zijn teleurgesteld dat we er met elkaar niet in geslaagd zijn om in coalitieverband de gesprekken aan te gaan met Hart voor Den Haag, de grootste partij van onze stad. Iets waarvan het CDA vindt dat dit noodzakelijk is om het vertrouwen in de politiek te versterken.

Het CDA heeft de samenwerking met de VVD in de coalitie als zeer prettig ervaren en bedankt Anne Mulder en Kavita Parbhudayal voor hun bijdrage aan het stadsbestuur in de afgelopen jaren.

Voor nu is het belangrijk om zo snel mogelijk duidelijkheid te geven aan de stad. Om zo vervolg te kunnen geven aan de mooie stappen die we samen met de andere coalitiepartijen de afgelopen periode hebben gezet.