08 maart 2022

Internationale vrouwendag 2022.

Vandaag is het Internationale vrouwendag, een dag die we al sinds 1912 koesteren en nog steeds aandacht verdient. Het gaat over gelijke rechten voor vrouwen in onder andere het arbeidsleven. Maar ook het stemrecht voor de vrouw werd op deze manier verkregen, iets wat we nu niet meer dan normaal vinden. Onze kandidaten Janneke van Oversteeg en Christine Heykoop bezochten daarom een echte powervrouw. Mirjam van Woerkom is teamchef van het politie basisteam van Gorinchem. Zij vertelde ons over haar loopbaan en haar mindset. Zij heeft de overtuiging dat als je iets wilt bereiken dit kan lukken door stap voor stap je eigen pad te volgen. Dit vraagt om de bereidheid je vleugels uit te slaan en je comfort los te laten. Dit kunnen wij vanuit het CDA alleen maar beamen. Wij zijn daarom ook supertrots op onze kandidatenlijst die voor de helft uit mooie, energieke en talentvolle vrouwen bestaat.

Vandaag is ook de dag dat wij onze vrouwelijke kandidaten in het zonnetje willen zetten. Maar liefst de helft van onze kandidatenlijst bestaat uit vrouwen. Wij zijn trots op al onze vrouwelijke kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen. Een mooi team! Ruime keus dus om op één van onze vrouwelijke toppers te stemmen 14-15-16 maart!