30 oktober 2017

Het CDA bij de "Hoogvliet"

Het CDA Hardinxveld-Giessendam stond op zaterdag 28 oktober bij de Hoogvliet. Het is altijd goed om de inwoners weer te spreken over wat beter kan in ons mooie dorp. Wat is genoemd?: sommige auto's rijden te hard, er ligt zwerfvuil her en der, toch wel wat lege winkelpanden aan de Peulenstraat en in sommige afvalcontainers wordt soms bedrijfsafval gegooid wat niet de bedoeling is. Verder ook veel tevredenheid. Wordt vervolgd! Het CDA doet haar voordeel met de reacties van de inwoners bij het opstellen van het verkiezingsprogramma.

Een onderwerp waar wij ook de komende tijd aandacht besteden is om inwoners meer te betrekken bij gemeentelijke initiatieven zoals de aanleg van een sportveld, het onderhoud van een plantsoen en dergelijke. Dit wordt het ''right to challenge'' het recht om uit te dagen/ recht van initiatief vanuit de bevolking genoemd. Het CDA wil dat inwoners en verenigingen het recht krijgen om de uitvoering van een gemeentelijke voorziening over te nemen inclusief een gemeentelijk budget. De sporthal Dok in Boven-Hardinxveld met een eigen stichtingsbestuur en budget is hier een mooi voorbeeld van. Wij willen dit verder trekken. Zeker nu in het regeerakkoord staat dat er een landelijke regeling ''right to challenge'' komt. Een aantal gemeenten waaronder Breda hebben op dit punt ervaring opgedaan.

Mocht je vragen hebben, bel gerust 06-57123017

Groet,