14 april 2020

Reactie van het CDA op uitspraak college

Hierbij de reactie van de CDA fractie op de beantwoording door het college van Burgemeester en Wethouders inzake de bomenkap De Rokerij.

‘’Het CDA vindt dat de regels voor herplantplicht gekapte bomen op particulier terrein geëvalueerd en bijgesteld dienen te worden. Inwoners lezen vaak in het Kompas wanneer de gemeente een vergunning heeft verleend voor bomenkap dan wel merken het ter plekke als er bijvoorbeeld geen vergunningplicht is. Het is wenselijk dat de gemeente in het Kompas beter communiceert bijvoorbeeld via een algemeen bericht wanneer bomenkap op een particulier terrein vergunningvrij is en wanneer niet. Het is daarnaast belangrijk dat de gemeente de particulier/ de vergunning aanvrager, erop attendeert om bij een voorgenomen kap van een boom buren en omwonenden adequaat te informeren.
Tot slot: Het CDA is zeker  voor nieuwbouw van woningen, dit staat niet ter discussie. Met bestaand groen dient wel fatsoenlijk te worden omgegaan omdat groen in Hardinxveld-Giessendam spaarzaam aanwezig is’’.

Timon van Zessen, CDA Raadslid.