26 januari 2024

Nieuw raadslid namens CDA Ambacht

Robert Calkhoven wordt deze maand namens het CDA Ambacht lid van de gemeenteraad van Hendrik-Ido-Ambacht. Hij volgt hiermee Eyup Karso op.

Twee jaar oud was Robert toen hij met zijn ouders van Zwijndrecht naar Ambacht verhuisde. Hij ging hier naar school, werd lid van de tennis- en volleybalvereniging en ontmoette zijn vrouw Suzanne met wie hij inmiddels twee volwassen kinderen heeft. Als manager werkt Robert bij een grote internationale ICT dienstverlener in de regio Utrecht, maar hij houdt graag de link met Ambacht. Zo was hij bijvoorbeeld bestuurder van Cascade en toezichthouder van Woningstichting Rhiant én zet hij zich actief in voor de lokale politiek als voorzitter van het CDA Ambacht. Vanaf januari wisselt hij die functie om voor het lidmaatschap van de gemeenteraad: “Echt heel gaaf om ook op deze manier bij te dragen aan de ontwikkeling van Ambacht en haar inwoners en fijn dat dat namens het CDA kan. Het CDA heeft landelijk best moeilijke tijden achter de rug, maar heeft getoond een partij te zijn die naar zichzelf durft te kijken en heeft, onder leiding van de Rotterdammer Henri Bontenbal, de focus op de toekomst weer gevonden.”

In Ambacht is die focus op de toekomst van Ambacht nooit weggeweest, volgens Robert. “Het CDA Ambacht is de afgelopen jaren lekker eigenwijs geweest zoals een echte Ambachter betaamd. De partij heeft altijd een eigen koers durven varen met de lokale belangen voorop en zich lang niet altijd wat aangetrokken van de landelijke partij. En dat verdienen de inwoners van Ambacht want het is een mooie gemeente, dat naast grote dynamiek ook nog steeds de sfeer ademt van een herkenbaar dorp dat al bijna 700 jaar bestaat, waar mensen met plezier kunnen wonen en werken en bovendien gebruik kunnen maken van een hoog voorzieningen niveau. Daar wil ik me voor blijven inzetten.”