27 maart 2017

Het CDA draagt het fietsen een warm hart toe: gezond, veilig en bovendien goed voor het milieu

In de "Kampioen" van de ANWB lezen we het CDA standpunt op de vraag: "Hoe maken we het fietsen aantrekkelijker?"

Zowel thuis als op school is er een taak weggelegd om het fietsen te stimuleren. Voor een kleine boodschap pak je de fiets en niet de auto. Daarnaast is investeren in goede fietspaden belangrijk zodat mensen zich ook veilig per fiets kunnen verplaatsen.

Het Hillegomse CDA omarmt dit standpunt van harte. Ook daarom was ons standpunt tijdens de Raadsvergadering van maart 2017 helder:

De fractie van CDA Hillegom heeft met groot enthousiasme het voorstel van D66 ondersteunt om het College te verzoeken om ondanks alle bezwaren toch de fietspaden op de Weeresteinstraat tussen de Weerlaan en Bennebroek van asfalt te voorzien. De uiteindelijk door alle fracties ondertekende motie is door het College omarmd en zal ook worden uitgevoerd. Secretaris Huurneman van de Fietsen(rijders)bond kon met een blijde boodschap fietsend weer naar huis.

En het bestuur van CDA Hillegom presenteerde als onderdeel van haar programma voor de leden een heuse fietstocht door Hillegom op zaterdag 29 april a.s.

Op 29 april organiseert het bestuur van CDA Hillegom voor haar leden een fietstocht door de gemeente Hillegom. De fietstocht bestrijkt de gehele gemeente en diverse malen geraken we aan de randen van onze prachtige gemeente. U zult veel wetenswaardigheden opdoen en u kunt genieten van prachtige gebouwen, onze schone natuur en nog veel meer historie.U kunt zich aanmelden voor deze prachtige tocht door het Hillegomse door een bericht te sturen aan onze secretaris Kees Langeveld.