25 mei 2017

Tussenstap naar een nieuwe Sport- en beweegnota voor Hillegom

Op donderdag 18 mei sprak de gemeenteraad van Hillegom over een tussenstap naar een nieuwe Sport- en beweegnota voor Hillegom. In het proces om te komen tot een nieuwe nota zijn vele partijen betrokken geweest en staat de verbinding met het Sociaal Domein centraal.

Eind 2016 is een start gemaakt met het proces om te komen tot een nieuwe sport- en beweegnota. Als kader voor het sporten en bewegen in de toekomst is de verbinding met het Sociaal Domein gekozen. In het proces heeft participatie van betrokkenen een belangrijke rol gespeeld. Sport- en beweegorganisaties maar ook kinderopvangorganisaties, jeugd- en jongerenwerk, de GGD, de buurtsportcoaches en nog vele anderen hebben enthousiast meegedaan. Hun inbreng is op 18 mei aan de gemeenteraad voorgelegd.

Wethouder Fred van Trigt kreeg van alle partijen complimenten over het betrekken van de partijen die een rol moeten gaan spelen in het toekomstige sport- en beweegbeleid. Tegelijkertijd worstelde de gemeenteraad met hun eigen rol. Als de betrokkenen in zo vergaande mate mee kunnen doen wat valt er dan nog te beslissen?

Na een boeiende discussie waaruit de betrokkenheid duidelijk bleek schaarde de gemeenteraad zich unaniem achter het voorstel en gaf de wethouder nog wat wensen mee voor de definitieve Sport- en beweegnota die binnenkort zal verschijnen.

Bekijk voor meer informatie over de Sport- en beweegnota de promofilm.