02 juni 2020

CDA Hillegom feliciteert pastor Ton van Eijk met koninklijke onderscheiding

Op Eerste Pinksterdag ontving pastor Ton van Eijk uit handen van burgemeester Arie van Erk een Koninklijke onderscheiding voor zijn jarenlange inspanningen, niet alleen voor de RK parochie in Hillegom, maar ook ver daarbuiten.

Pastor van Eijk – 83 jaar – was een graag geziene voorganger van de vieringen in de De Zilk en Hillegom, tot de coronamaatregelen dat verhinderden. Als voorzitter en later secretaris van de Raad van Kerken was hij bruggenbouwer bij uitstek. Sinds 2017 is hij vrijwilliger bij een opleidingsinstituut in Leidschendam-Voorburg waar hij vluchtelingen begeleidt bij het leren van de Nederlandse Taal. Zo is hij een lichtend voorbeeld voor de ‘Zij aan zij’-maatschappij die het CDA als toekomstperspectief heeft geschetst.

In het Pinksterweekend was de viering van zijn 60-jarig priesterjubileum gepland. Een uitbundig feest mocht het niet worden, maar de benoeming tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau maakte veel goed. Wij feliciteren pastor Van Eijk van harte met deze welverdiende onderscheiding.