08 december 2021

CDA Hillegom stelt kieslijst vast

De leden van CDA Hillegom hebben op 7 december de definitieve kieslijst voor de gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. Al eerder werd bekend dat wethouder Karin Hoekstra lijsttrekker zal zijn. Zij wordt op plaats 2 gevolgd door huidig fractievoorzitter Kees Langeveld. Raadslid Jan Zwaan staat op de derde plek en Annemieke Kunst-Reekers, die dit jaar beëdigd werd als burgerlid, neemt de 4e positie in. Frank Vrijburg, nu raadslid, maakt de top 5 compleet.

De kieslijst kent ook enkele nieuwe gezichten. Zo vinden we op de zesde plek de 23- jarige Bob Vink terug, die de Hillegomse jongeren op de kieslijst vertegenwoordigd. Bert Bols, actief in het Hillegomse verenigingsleven, staat zevende en nieuwkomer Lisette de Boer neemt de 8e positie in. De lijst wordt verder o.a. gevuld met Jeanne Ruigrok (momenteel raadslid) en Ineke Diepenveen die eerder burgerlid was voor het CDA.

Lijsttrekker Karin Hoekstra was tijdens de ALV, die vanwege corona digitaal plaatsvond, enthousiast. Hoekstra: ‘We hebben een mooie kieslijst. Ik ga vol vertrouwen de campagne richting de gemeenteraadsverkiezingen in.’ Begin volgend jaar zal het verkiezingsprogramma van CDA Hillegom bekend worden.

• Ga naar de kandidatenpagina