20 oktober 2020

Glasvezel in de buitengebieden is voor iedereen

“De voorzieningen in het buitengebied zijn de laatste jaren steeds meer afgenomen. Het verdwijnen van bijvoorbeeld buslijnen en lokale supermarkten zal voor iedereen herkenbaar zijn. Een goede leefbaarheid van het buitengebied gaat mij erg aan het hart.”

Jeanne Ruigrok is naast haar rol als raadslid in Hillegom ook ambassadeur in de Bollenstreek. Met andere ambassadeurs zet zij zich in om ons mooie buitengebied leefbaar te houden en mooi te maken.

Domotica

Domotica is een verzamelbegrip voor een hoog niveau aan voorzieningen mbt de elektrotechnische en data-installatie in woningen en het automatiseren van functies door middel van elektronica, zodat zaken als ventilatie, verwarming, verlichting, alarmbeveiliging, energiebesparing, op afstand kunnen worden bestuurd. Domotica is een begrip waar niet veel mensen aan denken als ze bezig zijn met hun keuze voor glasvezel. Er zijn dus vele zaken die belang hebben bij een stabiele internetverbinding . Denkt bijvoorbeeld ook aan beveiligingscamera's. Dat is wel iets waarvan je zeker wilt zijn dat het optimaal werkt

Voor wie ooit zorg nodig heeft….

Ook in het buitengebied wonen veel bewoners die nu of in de toekomst gebaat zouden zijn bij een glasvezelverbinding. Huisartsen, ouderenverzorgers en andere zorgverleners maken regelmatig gebruik van beeldbellen om na te gaan hoe het met hun patiënten staat. Ook als u nu niet veel gebruik maakt van internet, is een goede glasvezelverbinding heel belangrijk, zeker in de huidige tijd waarin we allemaal langer thuis moeten wonen. Zo kunnen we als betrokken burgers ook de onderlinge verbindingen versterken .

Glasvezel is meer dan alleen snel internet.

"Iedereen is gebaat bij een goede internetverbinding. Veel mensen denken dat een snelle internetverbinding via een glasvezelkabel alleen iets is voor zakelijke gebruikers met een kantoor aan huis." Een glasvezelverbinding zorgt namelijk voor veel meer dan alleen een hoge internetsnelheid. Goede live-streamverbindingen, digitale werkzaamheden, haarscherpe televisie en geen problemen meer bij het maken van fotoboeken zijn ook onderdelen die men soms over het hoofd ziet.

Wapperende vlaggetjes

Gelukkig dat veel inwoners en bedrijven in de buitengebieden de noodzaak van een goede digitale verbinding kennen. Wie in de buitengebieden nu langs de weg de oranje vlaggetjes ziet wapperen weet nu dat de bewoners de noodzaak van een goede verbinding kennen. Zij hebben zich aangemeld en bij hen wordt een vlag geplaatst. Fijn om samen te werken aan de leefbaarheid van Hillegom en de Bollenstreek.