24 november 2013

Masterclass: De kunst van het debatteren

Gijs heeft diverse (inter-)nationale debatten geleid voor bijvoorbeeld ASML, Ahold, Compaq, KLM, KPMG, Oracle, Nuon, het Rode Kruis, Unicef, Natuur en Voedselkwaliteit en het Ministerie van Verkeer en Waterstaat en Economische Zaken.

De komende gemeenteraadsverkiezingen vragen een goede voorbereiding van kandidaats- en huidige raadsleden. Dat was de reden dat CDA en de jongerenorganisatie een openbare bijeenkomst in het Fioretti College heeft georganiseerd. “De acht gouden regels voor communicatie zijn de acht gouden regels voor een succesvol leven”. Debatteren is een kunst! Wie deze kunst beheerst kan niet alleen overtuigen, maar ook beter communiceren, luisteren en reageren. Een onmisbare vaardigheid voor politici en goud waard voor studenten.

Goede debaters hebben altijd een voorsprong, aldus Gijs Weenink. Een select gezelschap van deze masterclass luisterden geboeid, waarbij “ tips, praktische voorbeelden en vaardigheden” werden besproken. Speechen als Obama vraagt nog veel oefening, maar de eerste stappen zijn gezet.