14 november 2014

Tarieven sportaccomodaties erg hoog

Het CDA is een supporter van sport. Door te sporten participeren onze inwoners en daarnaast is het goed voor het geestelijke en lichamelijke welzijn: een gezonde geest in een gezond lichaam. Goede accommodaties, niet alleen voor sportverenigingen maar ook voor sociaal-culturele instellingen zijn in onze ogen erg belangrijk.

Wij horen echter van verenigingen dat de tarieven voor het gebruik van bijv. sporthal De Vosse erg hoog zijn en dat daardoor hun financiële positie erg onder druk staat. Het CDA heeft het college van B&W bij de begrotingsbehandeling via een motie gevraagd te onderzoeken hoe de tarieven voor het gebruik van de gemeentelijke sport- en sociaal culturele accommodaties zich verhouden tot de tarieven die hiervoor in de omliggende gemeenten worden gevraagd en de resultaten van dit onderzoek zo snel mogelijk aan de gemeenteraad te presenteren zodat, wanneer daartoe aanleiding bestaat, voor het verenigingsjaar 2015-2016 de tarieven nog aangepast kunnen worden.

Wethouder Roelfsema (CDA) heeft toegezegd de motie te zullen uitvoeren.