11 oktober 2017

Verbeter de buurt

CDA Hillegom heeft in totaal 51 reacties mogen ontvangen reactie op het verzoek om verkeersonveilige situaties in Hillegom te melden. Naast structureel verkeersonveilige situaties zijn er ook reacties geplaatst die wat eenvoudiger zijn op te lossen: bijvoorbeeld een scheefliggende stoeptegel of een verkeerd geplaatst verkeersbord.

Via www.verbeterdebuurt.nl kunnen met name de eenvoudige situaties snel opgepakt worden.  Verbeterdebuurt is een online platform bemiddelt tussen buurtverbeteraars en gemeentes.

Naast het melden van gevaarlijke situaties kunnen burgers ook  leuke, inspirerende en vooral goede ideeën plaatsen die buurten een beetje beter maken. Uit het aantal, voor Verbeterdebuurt, relevante incidenten trekt het CDA Hillegom de conclusie dat dit online platform op dit moment te weinig bekend is bij burgers. Hierover zal de CDA fractie tijdens de raadsvergadering van 12 oktober een motie indienen.

In het verkiezingsprogramma van het CDA voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 zal aandacht worden besteed aan het thema verkeersveiligheid. Volg onze website om hiervan op de hoogte te blijven.