04 maart 2022

Vitale inwoners: van jong tot oud

We streven ernaar dat Hillegommers gezond oud worden. Dat wil het CDA Hillegom faciliteren en daar beginnen we vroeg mee. Laat Hillegom het gezondste bollendorp worden! Als symbool van die vitaliteit delen we de komende tijd narcissen uit aan de Hillegommers. Door de kandidaten werd dit onlangs voorbereid.

Contact stimuleren

We willen eenzaamheid voorkomen. Het is belangrijk dat mensen elkaar kunnen ontmoeten. We willen sociale contacten stimuleren op uitnodigende plekken waar jong en oud kunnen samenkomen, zoals de bibliotheek, de Kulturele Raad, Plein 28, en Nexus. Dat kan helpen voorkómen dat mensen vereenzamen. Daarnaast is Hillegom een dementievriendelijke gemeente, om mensen bij het ouder worden te ondersteunen in hun zelfstandigheid.

Fietsen en wandelen

Veilig en goed begaanbaar CDA Hillegom wil veilige routes voor fietsers en wandelaars. Stoepen en fietspaden moeten veilig en goed begaanbaar zijn. Wandelen is populair geworden. CDA Hillegom maakt zich sterk voor verbindingen tussen bestaande wandelroutes: een wandelpad van het station naar het Lokhorsterduin en een wandel/fietspad van station Hillegom naar Waterleidingduinen en Langevelderslag.