22 maart 2018

Winst voor het CDA Hillegom!

De gemeenteraadsverkiezingen hebben het CDA Hillegom een extra zetel opgeleverd. Waardoor wij nu uitkomen op 4 zetels en de 2e partij in Hillegom blijven. Het CDA Hillegom: een landelijke partij met een sterk lokaal gezicht.

Ik wil iedereen bedanken die op ons gestemd heeft. Daarnaast veel dank aan allen die weer en wind getrotseerd hebben en zich hard hebben gemaakt om het lokale gezicht van het CDA te laten zien. Wij zijn trots op ons resultaat en gaan ons de komende periode inzetten om de punten uit ons programma waar te maken.

21 maart 2018, het was een dag met een bijzondere verkiezingsuitslag, deels verwacht, deels gehoopt, maar ook onverwacht. Een prachtige stijging van 3 naar 4 zetels voor het CDA. Een onverwachte stijging van 7 naar 8 zetels voor de BBH, een resultaat waar de BBH trots op mag zijn. Helaas geen zetel meer voor de PvdA, na jaren van zeer deskundige inbreng in de raad, zien wij de komende periode de PvdA niet terug in de gemeenteraad. Een daling voor D66 van 2 naar 1 zetel en ten slotte zijn Bloeiend Hillegom (3), VVD (2) en Groen Links (1) gelijk gebleven.

De Hillegomse gemeenteraad gaat bestaan uit 6 partijen, waarbij de BBH met 8 van de 19 zetels veruit de grootste partij is. Het proces van coalitieonderhandelingen gaat nu starten. Het CDA Hillegom gaat graag door met hetgeen we de afgelopen periode in gang hebben gezet: bouwen aan een mooi Hillegom!

Vriendelijke groet,

Lijsttrekker Fred van Trigt