19 februari 2023

CDA HW: energie noodfonds ook voor kerken

De hoge energieprijzen raken velen hard in de portemonnee. Gemeente Hoeksche Waard komt nu met een regeling voor verenigingen en stichtingen – zonder winstoogmerk – die door de hoge energieprijzen in hun voortbestaan worden bedreigd. CDA Hoeksche Waard is daar blij mee, verenigingen en stichtingen spelen immers een enorm belangrijke rol bij ontmoeting en sociale verbinding onder onze inwoners.

In de afgelopen 2 jaar konden veel activiteiten niet doorgaan. Voorkomen moet worden, dat activiteiten opnieuw stil komen te liggen, nu door de energiecrisis. CDA Hoeksche Waard is daarom heel blij, dat de gemeenteraad op 7 februari besloten heeft verenigingen en stichtingen in nood te ondersteunen. “Op 6 december vroegen wij of ook de ontmoetingsruimten bij kerken hieronder vallen”, zegt CDA-raadslid Jolanda Koning. “Naar onze tevredenheid gaf wethouder Paul Boogaard namens het college van B&W aan, dat ook kerken een beroep kunnen doen op steun. Als CDA Hoeksche Waard vinden we dit een belangrijk punt, om zo verschillende manieren van ontmoeten en verbinden te kunnen ondersteunen waar dat nodig is.’

Foto v.l.n.r. : Adriaan van der Linden (burgerlid CDA Hoeksche Waard), Peter van Loo uit Heinenoord, Jeanette Kuipers-van Nugteren (raadslid CDA Hoeksche Waard), André van den Berg, voorzitter kerkrentmeesters Hervormde Kerk Heinenoord.