17 december 2021

CDAHW blij met 'Numansdorp Samen'

Ruim twee jaar geleden begon een groep enthousiaste Numansdorpers uit het verenigingsleven, scholen, kerken, zorginstelling en ondernemers een informeel dorpsberaad onder de naam ‘Numansdorp Samen’. CDA Hoeksche Waard is een groot voorstander van burgerinitiatieven en bezocht Arie Kruithof en Niek Pegels van Numansdorp Samen om met hen te spreken over hun initiatieven, de meerwaarde van de samenwerking en de ondersteuning door gemeente Hoeksche Waard. Zo organiseert Numansdorp Samen activiteiten rondom Koningsdag voor het dorp en krijgt daarbij dezelfde ondersteuning als de Oranjeverenigingen in de Hoeksche Waard. Heel mooi om te zien hoe verenigingen elkaar versterken om leuke activiteiten voor de inwoners te organiseren.

Numansdorp Samen heeft drie speerpunten:

* Namens Numansdorp als één gezicht naar buiten acteren;

* Bijdragen aan een vitaal dorp voor jong en oud en elkaar hierbij versterken door bijvoorbeeld het afstemmen van activiteiten en het opstellen van een jaaragenda;

* Samen organiseren van evenementen in het dorp.

De volgende organisaties zijn betrokken bij Numansdorp Samen:

Basisscholen OBS De Takkenbosse, De Bron Numansdorp en Obs De Dubbeldekker, vv NSVV, Muziekvereniging Wilhelmina, Scouting Driestromengroep, Kerken van Numansdorp,

Alerimus Buitensluis en Centrum Numansdorp.

Meer informatie www.numansdorpsamen.nl