25 augustus 2022

Gezocht: Fractie- en/of communicatiemedewerker

Word jij onze nieuwe fractie- en/of communicatiemedewerker?

Ben je geïnteresseerd in politiek en wil je graag meer ervaring opdoen? Pak dan nu je kans! CDA Hoeksche Waard is namelijk op zoek naar een fractie- en communicatiemedewerker!

Dit zijn wij

Ons team bestaat uit 6 raadsleden en 2 burgerleden. Daarnaast is het CDA ook vertegenwoordigd in het college van B&W met twee wethouders. Twee keer per maand bespreken we tijdens de fractievergaderingen de actuele lokale politiek en bereiden we de raadsvergadering voor. Wij vinden het belangrijk om daarnaast zo veel en zo goed mogelijk in contact te zijn met de samenleving en onze leden. Daarom gaan we regelmatig op werkbezoek en onderhouden we contacten met allerlei organisaties en groepen. Ook willen we het contact met de leden van CDA Hoeksche Waard verder verstevigen.

Dit ga je doen:

We zijn op zoek naar ondersteuning in de organisatie van en communicatie over onze activiteiten. Deze rollen kunnen door één of twee personen ingevuld worden.

Rol fractiemedewerker

Als fractiemedewerker ben je aanwezig bij de fractievergaderingen. Deze zijn twee keer per maand. Je maakt in overleg met de fractiesecretaris de agenda, notuleert de afspraken en houdt de actielijst en fractieagenda bij. Je plant de afspraken in en houdt de mail van CDA Hoeksche Waard bij. Eenmaal per maand organiseren we de fractievergadering op locatie, bijvoorbeeld bij een bedrijf of vereniging. Als fractiemedewerker regel je de praktische zaken rond deze bezoeken.

Rol communicatiemedewerker

Als communicatiemedewerker ben je bij de werkbezoeken. Je ondersteunt de fractieleden met het formuleren van moties, amendementen en schriftelijke vragen en je creëert met hen content voor de media, socials, website en de nieuwsbrief.

Wat bieden we jou?

Als fractie/communicatiemedewerker van teamCDAHW ga je deel uitmaken van een gezellig team, dat veel belang hecht aan de persoonlijke benadering en ontwikkeling van de teamleden en de onderlinge samenwerking. In deze rol kom je van alles te weten over lokale politiek en vergroot je je netwerk in de Hoeksche Waard. Bij interesse bieden we ook de mogelijkheid om door te stromen als burgerlid. Vind je jezelf nog te jong voor politiek? Ook dan bevind je je bij ons in goed gezelschap. Rond CDA Hoeksche Waard hebben we namelijk een groep met politiek geïnteresseerde jongeren, die als ‘CDA jongeren’ op geheel eigen wijze invulling geven aan hun politieke interesse.

Hoeveel tijd kost het?

Dat is nog best lastig te zeggen. We zoeken één of twee personen, waar de taken dan tussen verdeeld worden. Naast de fractievergaderingen (om de week 1,5 uur ) gaan we uit van gemiddeld 2 tot 3 uur per week voor de rol van fractiemedewerker en 2 tot 3 uur per week voor rol van communicatiemedewerker. De precieze tijdbesteding moeten we met elkaar in de praktijk ontdekken.

Krijg ik een vergoeding?

Jazeker, afhankelijk van kennis en ervaring en het aantal beschikbare uren stemmen we een passende vergoeding af.

Wat vragen we van jou?

We vinden het belangrijk dat je affiniteit hebt met het CDA Hoeksche Waard. We vragen je om jouw CV en een motivatiebrief uiterlijk 23 september `22 te sturen naar [email protected]. In een gesprek kijken we of het klikt en op welke manier jouw kwaliteiten ons team kunnen versterken.

Wil je meer weten of reageren, stuur dan een mail aan [email protected] voor 23 september a.s.