14 november 2023

Numansdorp Centrale As en Molenpolder - campagne deel III

In Numansdorp werden in de middag flyers gedeeld van CDA- lijsttrekker Henri Bontenbal en stond een afspraak op het programma met Werkgroep Centrale As die zich al geruime inzet voor minder verkeer op deze route.

Aansluitend werd in het   Nationaal Landschap Centrum Hoeksche Waard van Hoekschewaards Landschap  gesproken over de kansen en aandachtspunten over de plannen voor woningbouw in de Molenpolder. Projectontwikkelaar Midstate lichtte de plannen toe. Statenlid Tea Both-Verhoeven  gaf dezelfde uitgangspunten van de CDA-fractie Zuid-Holland aan die ook haar collega's in ochtend aangaven 'niet alleen stenen stapelen maar ook rollen'. Kortom, zorg vooraf voor een goede infrastructuur. Ook het bouwen van de gemeenschappen eerst in de plannen opnemen voordat huizen gebouwd gaan worden. De vertegenwoordigers van de Centrale hebben belangrijke input gegeven. De A29 is dan wel dichtbij voor het werkverkeer, maar als er gewinkeld wordt dan komen deze verkeersbewegingen nog bovenop de huidige drukte in het centrum. Economisch gezien altijd aantrekkelijk maar voor het leefgenot van de oorspronkelijke Numansdorpers langs de Centrale As wederom een ​​overlast erbij. Tegelijkertijd kunnen de recreatieve ontwikkelingen een verrijking voor de inwoners zijn. Dit bracht ons terug bij het thema van de dag 'Woningbouw, meer kansen of meer risico's'?  Het was een waardevolle bijeenkomst die bijdraagt aan het nemen van afgewogen besluiten.

CDA Hoeksche Waard kijkt terug op een heel mooie en inhoudelijke campagnedag.

#eenfatsoenlijkland #CDA #Bontenbal