08 maart 2022

Verslag Landbouwbijeenkomst

Steeds hogere eisen aan geteelde producten, zonder dat boeren dat terugzien in de prijs. Regels die wijzigen nádat de investeringen gedaan zijn. Bedrijfsfinanciering die te veel afhangt van ‘regels en vinkjes’ in plaats van gezond verstand. Zomaar een greep uit de onderwerpen die van invloed zijn op de toekomst van de agrarische sector.

Daarom organiseerde CDA Hoeksche Waard bij Ambachtsheren Zuivel in Numansdorp een discussiebijeenkomst met als titel ‘Landbouw heeft de toekomst!?’ Caspert van der Wel, directeur Rabobank Zuid-Hollandse eilanden, Jaco Kastelein, melkveehouder en lid van Provinciale Staten voor het CDA en Bas Blok, voorzitter van LTO Noord Hoeksche Waard, lieten onder grote belangstelling hun licht schijnen over de verschillende thema’s.

CDA Hoeksche Waard zet zich in om agrarische sector in de Hoeksche Waard verder te stimuleren om samen te werken aan de voedselproductie van de toekomst en het behoud van de ruimtelijke kenmerken van ons eiland.