24 november 2021

Kandidatenlijst vastgesteld

Tijdens de ledenvergadering van CDA Maassluis van woensdag 10 november jl. hebben de leden de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022 vastgesteld.

Lijsttrekker Corine Bronsveld (1) is al gekozen en in de gevarieerde top 10 zijn nieuwe mensen en vertrouwde gezichten te vinden. Martijn Kroonen (3), eerder actief voor CDA Rotterdam en werkzaam in de zorgsector, Ruud Fortuin (7), HBO-docent, Jochem Vrugt (8), student bestuurskunde, Gerard Poot (9), coördinator primair onderwijs en Simone Schaap (10), afdelingsmanager Voeding Franciscus Vlietland zijn de nieuwkomers in de top 10. Daarnaast zijn de vertrouwde gezichten naast Corine Bronsveld de huidige raadsleden Mehmet Cicek (4), Henrike Heijboer (5), Martin Boekestijn (6) en wethouder Fred Voskamp (2).

Lijsttrekker Corine Bronsveld-Snoep deelde op de ledenvergadering een mooi compliment uit aan de kandidaatstellingscommissie voor de samenstelling van de lijst. “Onze kandidaten zijn betrokken, actieve inwoners en vooral ontzettend fijne mensen. Het is een hele afwisselende lijst, met vertrouwde gezichten én verrassende namen. Ik kijk ernaar uit om met dit team ons in te zetten voor Maassluis.”

Bestuursvoorzitter Jaap Poldervaart is enthousiast:
“Onze kandidatenlijst is een mooie lijst waarin jong en oud vertegenwoordigd zijn. Naast hun politieke betrokkenheid, zetten onze kandidaten zich in voor Maassluis bij hun vereniging en bedrijf. Het is een prachtlijst met nieuwe namen zoals Martijn Kroonen en Gerard Poot, maar ook met vertrouwde gezichten als Wim Warbout en Marcel ‘t Hart. Ik wens Corine Bronsveld veel succes met de campagne. Ze wordt gesteund door een mooie en enthousiaste club mensen.”

Het team CDA Maassluis is er klaar voor. Naast de kandidatenlijst hebben de leden ook het conceptverkiezingsprogramma vastgesteld. Het definitieve verkiezingsprogramma wordt op de CDA-nieuwjaarsreceptie feestelijk gepresenteerd.