30 maart 2023

AutoMaatje rijdt!

De CDA-fractie werd vorig jaar door ex-gemeenteraadslid Anne Volkers (CDA) gewezen op AutoMaatje. AutoMaatje is een vervoerservice waarbij vrijwillige chauffeurs minder mobiele plaatsgenoten vervoeren. Het is een samenwerking tussen de ANWB, AdSysCo en een welzijnsorganisatie. Het is aanvullend op al reeds bestaande voorzieningen als het ov, de regiotaxi en de Buurtbus. Het woord zegt het al het gaat om een 'auto' en een 'maatje'. Iemand die graag van A naar B wil, maar voor wie dat zelfstandig lastig is, kan door een vrijwilliger (en een vergoeding van € 35 cent per kilometer) worden vervoerd naar de gewenste plek.

De CDA-fractie vond het een mooi initiatief en heeft het begin juli 2022 onder de aandacht gebracht van andere partijen en het college, die het allen omarmden. Wethouder Van Bijnen is daarna hard aan de slag gegaan en heeft de welzijnsorganisatie SWOP bereid gevonden, dit mee op te pakken. Het SWOP heeft inmiddels vrijwilligers geworven. Zo is nog binnen een jaar AutoMaatje in de gemeente Pijnacker-Nootdorp een mooie nieuwe vervoersoptie voor mensen in onze gemeente. De CDA-fractie is hier dan ook erg blij mee en hoopt dat het een succes wordt, immers de kracht ligt vaak in de samenleving zelf.

Wilt u zich aanmelden voor een rit? Dat kan telefonisch en dient twee dagen van te voren te worden aangemeld. Bellen kan van maandag tot en met vrijdag tussen 8:30 en 12:30 naar 015-3699699. Heeft u zelf ook ideeën waar we als CDA fractie mee aan de slag kunnen, laat het ons weten!