25 mei 2023

CDA-fractie op bezoek bij Bewonersvereniging Oude Leede

De CDA-fractie Pijnacker-Nootdorp heeft op woensdag 24 mei een werkbezoek gebracht aan Bewonersvereniging Oude Leede (BOL). De rondleiding werd gestart in het Oude Laarsje. Na een kort gesprek startte de fietstocht door het prachtige gebied. Rob van Paassen, bestuurslid van de BOL, stopte zo nu en dan om zaken toe te lichten die spelen in Oude Leede. Al fietsende waren de doorkijkjes, die gerealiseerd zijn door het slopen van kassen en toestaan van enkele woningen (via de Ruimte-voor-Ruimte-regeling), goed zichtbaar. De skyline van Rotterdam was tevens mooi in beeld.

De eerste stop was bij de realisatie van een nieuw fietspad vanuit de Onderweg naar de Ackersdijkseweg. Rob van Paassen lichtte een alternatief plan toe, dat is ingediend om het fietspad anders te laten lopen. Bij de tweede stop was een inwoner aanwezig van een klein nieuwbouwwijkje, die dit beaamde. De inwoner gaf ook aan dat er problemen waren met de riolering in het mandelige gebied. Het niet kunnen ophogen van de huizen op terpen zorgt helaas ook bij enkele voor wateroverlast. Het is jammer dat eerder een eigenaar het ophogen heeft gebruikt om een extra laag te realiseren(kelder). Juist dat belemmert nu anderen om hun huis hoger te plaatsen.

De inwoner gaf wel aan dat hij op één van de mooiste plekjes van Pijnacker-Nootdorp woont en daar kon Monique de Veld het alleen maar grondig mee eens zijn. De tocht werd verder voortgezet richting de A13 en het toekomstige plan voor een zgn. metropolitaan fietspad, dat vanuit Delft door Oude Leede loopt en grote steden binnen de Randstad met elkaar moet verbinden. Van Paassen lichtte daarbij toe dat de BOL graag wil meedenken over het nieuwe regionale fietspad, maar dat er ook twijfels waren, omdat er al veel fietspaden liggen. Al fietsend viel wel op dat veel fietspaden een opknapbeurtje konden gebruiken. Kees van den Berg noteerde als woordvoerder allerlei zaken, die nuttige input kunnen zijn voor een aantal plannen die tijdens de komende raadsvergaderingen en bij de Kadernota 2024 behandeld gaan worden.

Ook een werkbezoek met het CDA Pijnacker-Nootdorp? Neem dan contact met ons op: [email protected]