05 februari 2022

CDA Pijnacker-Nootdorp goed in het nieuws

De afgelopen week was het lokale CDA goed te vinden in de Telstar. Maarliefst drie artikelen waren er geweid aan het CDA Pijnacker-Nootdorp en kandidaat Bob van der Deijl.

Op de voorpagina was vicefractievoorzitter Janno Meijer te vinden. Hij stelde vorige week donderdag vragen aan het college over hoe de gemeente verenigingen in de sport-, cultuur- en welzijnssector die weer open mogen en afhankelijk zijn van vrijwilligers, ging ondersteunen. Eerder praatte het college de raad regelmatig bij over coronagerelateerde ontwikkelingen of stuurder zij een brief, maar dat was al een tijdje niet meer gebeurt. Het college toonde zich ontvankelijk voor de vragen en het verzoek van Janno om iets voor het verenigingingsleven te doen, bijvoorbeeld in de vorm van zelftests en mondkapjes. Bij de uitreiking van de eerste zelftests aan Johan Diepens (voorzitter Avanti) werd een mooie foto gemaakt. Janno en wethouder Peter Hennevanger overhandigden de eerste tests.

Verderop in de krant is een persverslag van Sjaak Oudshoorn te vinden over de persconferentie van 29 januari, die diende ter lancering van de campagne. De Telstar zoomt in op de speerpunten en doelen die het CDA voor de verkiezingen van 16 maart 2022 hanteert, onder de slogan #VoorElkaar. Er wordt van sommige kandidaten een kort profieltje geschetst in het artikel.

Tot slot vinden we een interview met Bob van der Deijl, nummer 6 op de lijst bij de komende verkiezingen. Bob vertelt over waarom hij toch weer terug is op de lijst: hij houdt van besturen. Stilzitten is er niet bij voor Bob, die er - wanneer hij niet bezig is met zijn vrijwilligerstaken - graag opuit trekt met zijn kleinkinderen. Zwemmen met opa of op reis naar mooie plekken in Nederland: dat doet Bob graag.