Janno-binnen

Janno Meijer

Pijnacker

Ik ben super blij dat ik als nog niet dertiger op plek 2 van de CDA kandidatenlijst sta. Na vier jaar proefdraaien wil ik wat ik heb geleerd de komende vier jaar inzetten om nog meer te bereiken voor de inwoners van Pijnacker-Nootdorp.

Laten we zorgen dat jonge mensen in Pijnacker-Nootdorp willen en kunnen blijven wonen door hen een lokale wooncarrière bieden

Wie is Janno Meijer?

Eind 2015 is hij pas in Pijnacker-Nootdorp komen wonen, maar hij voelt zich er al hartstikke thuis. Samen met Femke heeft hij in 2017 een mooie nieuwbouwwoning kunnen kopen in de wijk Keijzershof. Janno is toen hij in Pijnacker kwam wonen meteen lid geworden van korfbalclub Avanti en niet veel later sloot hij zich ook aan bij TCP, de fietsvereniging van Pijnacker-Nootdorp. Daar Avanti ook een fietsclub heeft en dat beter aansluit bij het intensieve raadswerk, zit hij nu vooral op de fiets en is hij slapend lid bij Avanti.

Janno werkt in het dagelijks leven bij het ministerie voor Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening. Daar houdt hij zich bezig met starters op de woningmarkt en het makelaarswezen. In de gemeenteraad hield hij zich de afgelopen vier jaar bezig met afval, arbeidsmarkt, sport, milieu en dierenwelzijn. Ook is Janno een trouwe volger van de lijst ingekomen stukken en weten inwoners zijn telefoonnummer wel te vinden. "Ik heb niet meer dan eens inwoners aan de telefoon gehad die je als raadslid op verder op weg kunt helpen. Dat is ook het leuke aan het raadswerk: je weet voor wie je het doet."

Dolgraag wil Janno door als raadslid voor het CDA. Janno vindt het belangrijk dat de van oudsher brede middenklasse in Nederland niet wordt vergeten. Pijnacker-Nootdorp is volgens hem een voorbeeldgemeente: het is fijn ruimtelijk wonen, tussen het groen en omgeven door de gemakken van de grote stad waarnaar de infrastructuur goed is. De komende vier jaar wil Janno zich hardmaken om meer te creëren voor jonge mensen in de gemeente: meer hangplekken en op zeer korte termijn de realisatie van flexwoningen. Mensen mogen er vanuit gaan: Janno krijgt het voor elkaar.