26 november 2021

Boosterprik moet ook in Rijswijk gegeven worden

Sinds 19 november is de GGD Haaglanden begonnen met het geven van de boostervaccinatie. Deze vaccinatie is van groot belang, in het bijzonder voor mensen van 60 jaar en ouder. Maar voor deze boosterprik moeten ouderen naar Den Haag, Delft of Leidschendam-Voorburg.

Het CDA Rijswijk wil dat ouderen ook in Rijswijk terecht kunnen voor de boosterprik. Simon Geleijnse (kandidaat-raadslid): "We moeten het ouderen zo makkelijk mogelijk maken deze boosterprik te nemen. Dichtbij huis, zonder lange reistijd. We roepen het college op om dit, in overleg met het ministerie van VWS en de GGD, zo spoedig mogelijk te regelen. Het is letterlijk van levensbelang."

Het CDA Rijswijk sluit zich hiermee aan bij de woorden van de burgemeester van Westland die opriep om in elke gemeente een vaccinatielocatie voor de boosterprik in te richten.

Indien deze oproep onvoldoende resultaat oplevert zal de gemeenteraadsfractie van het CDA Rijswijk een motie indienen tijdens de raadsvergadering van 21 december. Simon Geleijnse: “We hopen echter, dat dit niet nodig is en ouderen al op korte termijn in Rijswijk kunnen blijven voor hun boosterprik."