01 juni 2023

Gemeente vergeet vergunning aan te vragen voor opslagplaats Huis te Landelaan!

Voor veel omwonenden is het al langer een doorn in het oog, de gemeentelijke opslagplaats aan de Huis te Landelaan ter hoogte van het Julialaantje aan de rand van Rijswijk. Een hoop bouwspullen die afgebakend zijn met hekken en doeken waar je doorheen kunt kijken die dan ook nog eens deels met graffiti beklad zijn.

Zorgen van bewoners
Simon Geleijnse van de lokale CDA fractie rijdt regelmatig voorbij deze locatie en werd er ook over aangesproken door mensen uit de buurt. In de herinnering van de omwonenden zou dit namelijk een tijdelijke opslagplaats zijn, maar het lijkt er nu op dat locatie voor minimaal vijf jaar gebruikt gaat worden door de gemeente.

De opslagplaats wordt gebruikt voor bouwprojecten aan de Huis te Landelaan, maar ook voor bijvoorbeeld de herinrichting van de Rembrandtkade en de Steenlaan.

Bewoners kunnen bezwaar maken
Geleijnse ging op onderzoek uit en constateerde dat er geen omgevingsvergunning bestond voor deze locatie. Hij sprak de gemeente hierop aan. Zij hebben bevestigd dat er inderdaad geen vergunning voor de opslagplaats is maar dat de gemeente de kans krijgt om dit ‘verzuim’ te herstellen en dat de consequenties daarmee beperkt zijn. Er is inmiddels een omgevingsvergunning aangevraagd waar inwoners nog tot 18 juni bezwaar maken.

Geen visitekaartje voor gemeente
Op de vraag wat ze zelf vinden van de situatie reageerde de gemeente dat ze het er mee eens zijn dat het er niet mooi uitziet en dat ze bereid zijn om de afrastering te verbeteren en het depot aan het zicht te onttrekken door snelgroeiende struiken te plaatsen.

Bron: https://rijswijk.tv/gemeente-vergeet-vergunning-aan-te-vragen-voor-opslagplaats-huis-te-landelaan/