10 november 2021

Houdt zwembad Florence open

Het CDA Rijswijk pleitte afgelopen dinsdagavond tijdens de begrotingsbehandeling voor het openhouden van het zwembad aan de Steenvoordelaan bij Florence. Uit eerdere berichtgeving bleek dat Florence dit zwembad wil sluiten vanwege te hoge onderhoudskosten.

“Dat zou ontzettend jammer zijn,” gaf CDA-fractievoorzitter Menno van Enk desgewenst aan. “Er is gewoon veel behoefte aan dit zwembad voor de broodnodige zwemlessen van kinderen. Die wachtlijsten zijn al lang. Maar het zwembad is ook van groot belang voor ouderen. Zij kunnen in dit 32-gradenbad lekker blijven bewegen, dichtbij huis en tegelijkertijd andere inwoners ontmoeten. Twee vliegen in een klap dus”.

De exploitant van het zwembad wil graag in gesprek met de zorginstelling om te kijken naar de mogelijkheden om de vloer van het zwembad te repareren. Het CDA vroeg het college daarom te bemiddelen in een gesprek tussen exploitant en zorgaanbieder en mee te denken in de mogelijkheden om het zwembad weer open te kunnen stellen voor de Rijswijkse inwoners.