27 maart 2024

4 april 2024: start bijeenkomst Lief en Leedproject Presidentenwijk

Op donderdagavond 4 april wordt de startbijeenkomst gehouden van het Lief en Leedproject in de Presidentenwijk. Een groep  van 7 personen zal die avond door de wijk lopen om de bewoners op de hoogte te stellen het project.

De bewonersgroep Presidentenwjjk - die zich al geruime tijd inzet voor de belangen van de bewoners van de buurt - vindt het fijn dat dit plan door de gemeente Rijswijk wordt ondersteund. In feite liep er op kleinere schaal al iets dergelijks: op initiatief van mw. Myriam Sheppard werden bijvoorbeeld in december  vorig jaar een aantal oudere alleen wonende mensen in de wijk bezocht en verrast met een kleine kerstattentie.  Dit werd door alle ontvangers erg op prijs gesteld. Het is ook een leuke manier om wat contact te houden met de buren en in elk geval wat namen van buurtbewoners te leren kennen.

Het bijzondere is dat vrijwel de hele buurt (laagbouw) meedoet – bij elkaar zo’n 100 adressen.

Per straat is een “gangmaker” aangewezen die de gebeurtenissen in de wijk in de gaten houdt er ervoor zorgt dat mensen die iets te vieren hebben of wellicht ziek zijn, een kleine attentie vanuit het Lief en Leed Project ontvangen. De gangmakers zullen na de start van het project ook contact zoeken met de bewoners van de drie flatgebouwen in de wijk. Zodat daar wellicht ook gangmakers aangewezen kunnen worden.

Zie: liefenleedrijswijk.nl

Hetr CDA juicht dit initiatief toie.