10 november 2021

Meer hofjeswoningen ouderen

Het CDA Rijswijk vroeg tijdens de begrotingsbehandeling het college om hofjeswoningen voor ouderen te realiseren in Rijswijk. Er is grote behoefte aan goede betaalbare woningen voor ouderen, zo vindt het CDA.

“Door dat in de vorm van moderne hofjeswoningen te doen pakken we gelijk de eenzaamheid onder ouderen aan,” zo meldt CDA-fractievoorzitter Menno van Enk. Daarnaast worden de doorstroommogelijkheden verbeterd als er meer passende woningen voor ouderen bijkomen. Veel ouderen willen misschien wel verhuizen, maar doen dat nu niet omdat er gewoonweg geen andere passende woning naar hun voorkeur te vinden is. Daar moet verandering in komen”.

De locatie van het centrum voor de kunsten Trias is gevestigd komt straks vrij omdat Trias naar het nieuwe Huis van de Stad verhuisd. Dat is wat het CDA betreft een prima locatie voor ouderenwoningen. De locatie is dichtbij het winkelcentrum en bij OV-haltes.

Het college ziet net als de CDA-fractie brood in het plan en nam het voorstel van de CDA-fractie over.