08 mei 2020

Pak overlast samenscholing jongeren aan!

Bij de fractie van het CDA komen de afgelopen weken signalen van inwoners binnen dat in de meer afgelegen parken van Rijswijk en parkeerplaatsen veel samenscholing en overlast plaatsvindt door groepen jongeren. CDA Rijswijk roept het college van B&W daarom op om de inzet van de handhaving op deze plekken komende periode te intensiveren.

Bij de samenscholing van de groepen jongeren wordt de 1,5 meter afstand houden regel niet nageleefd, lachgas gebruikt en zwerfaval niet opgeruimd. Daarnaast wordt gesignaleerd dat sprake is van heling van goederen en drugshandel op de parkeerplaatsen rondom de parken.

De handhaving in Rijswijk is op deze meer afgelegen parken en parkeerplaatsen, zoals Hoekpolderpark, Overvoorde, het Rijswijkse Bos en crematorium Eikelenburg, minder aanwezig dan in bijvoorbeeld het Wilhelminapark.“ Doordat er minder toezicht en handhaving aanwezig is, trekken de jongeren juist naar deze meer afgelegen parken en parkeerplaatsen toe. Dat vraagt dus om extra inzet van onze handhavers om zo de overlast die de samenscholende jongeren veroorzaken terug te dringen,” aldus raadsleden Annemie Koegler en Mohamed El Majjoui.

CDA Rijswijk heeft daarom schriftelijke vragen gesteld aan het college en wil weten of het college bereid is de inzet van handhaving bij de meer afgelegen parken van Rijswijk en parkeerplaatsen komende periode  te intensiveren. Daarnaast wil het CDA van het college weten of zij bereid zijn een lachgasverbod op te nemen in de APV.

Bekijk hier de Schriftelijke Vragen.