06 maart 2022

Simon Geleijnse: een Seniorenraad in Rijswijk!

Het CDA wil dat de gemeente Rijswijk een Seniorenraad instelt. Na de verkiezingen zal de fractie hierover een voorstel indienen.

Een Seniorenraad kan gevraagd en ongevraagd advies over seniorenzaken geven aan het college van burgemeester en wethouders en aan de gemeenteraad. Het kan daarbij gaan om zorg voor senioren, de WMO, langer zelfstandig wonen, financiële situatie, mobiliteit, bereikbaarheid van winkels en voorzieningen en aandacht voor preventie en gezondheid.

'Het is belangrijk om niet alleen over senioren te praten, maar juist ook met de senioren zelf' aldus Simon Geleijnse, kandidaat op plaats 2 van het CDA Rijswijk. 'De bevolking is aan het vergrijzen en het aantal mensen van 80 jaar en ouder stijgt snel. De gemeente moet hier met het juiste beleid op inspelen en goed zorgen voor onze ouderen. Een Seniorenraad kan hierbij ondersteunen en aanjagen. Op deze manier kunnen senioren goed meedenken over het beleid van de gemeente'.

Het streven is om de Seniorenraad per 2023 in te stellen. De CDA-fractie zal na de verkiezingen hiertoe een voorstel indienen met het verzoek daarbij een passend budget vrij te maken.