30 december 2021

Van deelscooters naar deelfietsen!

Het CDA Rijswijk is op dit moment geen fan van de deelscooters in onze gemeente. Ze veroorzaken veel overlast, staan fout geparkeerd en versperren stoepen en paden. En onze handhavers hebben hun handen al vol. Daarnaast neemt het autoverkeer niet of nauwelijks af door het gebruik van deze deelscooters.

Mede daarom heeft het CDA op 21 december een motie ingediend om onderzoek te doen naar de mogelijkheden van deelfietsen. Deelfietsen geven minder overlast, zijn duurzaam en fietsen is ook nog eens gezond. Deelfietsen worden op vaste plaatsen verstrekt en gestald. Bij het onderzoek kunnen zowel commerciële partijen als bv. buurtcoöperaties betrokken worden.

De motie van het CDA Rijswijk is omarmd door andere partijen en is aangenomen tijdens de gemeenteraadsvergadering op 21 december. Het college zal de gemeenteraad komende zomer informeren over de mogelijkheden van deelfietsen in Rijswijk.