01 januari 2022

Verkiezingsprogramma 2022-2026: Verantwoorde keuzes voor Rijswijk!

Beste inwoner van Rijswijk,

Wat moet er in Rijswijk gebeuren? Aan welke zaken geven we geld uit? Waar en hoeveel woningen gaan we bouwen? Hoe regelen we het ophalen van afval? Wat moet er geregeld worden op het gebied van uitkeringen, zorg en onderwijs? Wat doen we met het openbaar groen en de landgoederen? Hoe zorgen we goed voor onze ouderen? En nog veel meer. De gemeenteraad is betrokken bij al deze onderwerpen en controleert ook het college van burgemeester en wethouders. Het is dus belangrijk dat de gemeenteraad is samengesteld uit kundige, betrokken en toegankelijke Rijswijkers. Met uw stem bepaalt u de samenstelling van de gemeenteraad. U mag één mede-inwoner - die lid is van een politieke partij - aanwijzen als uw vertegenwoordiger. U mag op 16 maart 2022 naar de stembus om een nieuwe gemeenteraad te kiezen. En dat is belangrijk!

Het CDA is al heel lang actief in Rijswijk. Al jarenlang zijn onze gemeenteraadsleden hard aan het werk in onze gemeente. En ook de komende periode willen we graag de handen uit de mouwen steken.
We hebben daarbij uw stem nodig.

We nodigen u uit het verkiezingsprogramma van het CDA Rijswijk te lezen.
In dit verkiezingsprogramma leest u onze plannen voor Rijswijk. Ons programma is een verlengde van de plannen en ideeën die de CDA-fractie de afgelopen jaren heeft uitgedragen en tot resultaat heeft gebracht. Wij hebben daar op gezette tijden verslag van gedaan via de krant ‘Groot Rijswijk’. Als u CDA stemt gaan we namens u weer aan de slag met het uitvoeren van deze plannen. En dat willen we op een verantwoorde wijze doen. Niet elke individuele wens kan vervuld worden, het is altijd een kwestie van afwegen. Niet alles kan, want er is geen geldautomaat waar de gemeente onbeperkt geld kan ophalen. En Rijswijk moet ook over tientallen jaren een mooie gemeente zijn om in te wonen en werken.

Het CDA maakt in dit programma verantwoorde keuzes voor Rijswijk.
We hopen dat u deze keuzes steunt en op 16 maart CDA stemt.

Vragen of opmerkingen? U kunt ons bereiken via [email protected].