Vacature Hoofd fractiebureau CDA Rotterdam in de Raad van Rotterdam

CDA Rotterdam ZOEKT HOOFD FRACTIEBUREAU voor 32-36 uur per week

De CDA-fractie is een jong team op zoek naar een gedreven bureau-hoofd op het allermooiste adres van Nederland, namelijk Coolsingel 40, in het kloppende hart van Rotterdam. We staan open voor een invulling van deze functie door zowel jong talent als door een ervaren rot in het vak en alles daar tussenin. Zowel een dienstverband in loondienst als een opdracht als ZZP-er is bespreekbaar. Belangrijker is dat je net als de fractiemedewerkers een hart hebt voor politiek en de stad Rotterdam en dit over kunt dragen in jouw leidinggevende stijl. Ga jij de uitdaging aan?

Functieomschrijving

Als hoofd fractiebureau ben je de spil in onze organisatie. Je bent verantwoordelijk voor de prioritering van de werkzaamheden van het fractiebureau, het aansturen en coachen van de veelal jonge fractie-medewerkers en het waarborgen van een vlotte interne communicatie. Hierin werk je nauw samen met de fractievoorzitter en burgerraadsleden om de politieke doelstellingen van het CDA te realiseren.

Taken en verantwoordelijkheden:

● Dagelijks leidinggeven aan het fractiebureau

● Ondersteunen van de fractievoorzitter en burgerraadsleden

● Aanspreekpunt voor bestuur en leden van het CDA Rotterdam

● Zorgdragen voor een effectieve communicatie en het opzetten van een communicatieplan

● Ondersteunen bij het opstellen van beleidsvoorstellen

● Ondersteunen bij het politieke handwerk zoals moties/amendementen maken, afstemmen met politiek assistenten of het schrijven van position papers

● Fungeren als aanspreekpunt voor interne en externe stakeholders en het onderhouden van ons netwerk

De arbeidsomstandigheden:

● Je komt te werken in een team waarin de politici parttime actief zijn in de gemeenteraad. Zij werken daardoor ook vaak ‘s avonds en in het weekend. Jij en de collega’s van het fractiebureau ondersteunen deze politici. Het fractiebureau werkt in principe tijdens kantooruren en op momenten dat de Gemeenteraad vergadert, maar werktijden buiten reguliere kantoortijden kunnen voorkomen. Hierin wordt enige flexibiliteit in deze functie gevraagd maar ook gegeven.  Daarnaast wordt veel online samengewerkt en afgestemd.

● Binnen het fractiebureau is veel ruimte voor eigen initiatief. We vinden het belangrijk dat je werkt aan onderwerpen die belangrijk zijn voor het CDA Rotterdam en waar jij met plezier aan werkt.

Profiel:

● HBO/WO denk- en werkniveau met minimaal 4 jaar ervaring in een politieke omgeving

● Ervaring met leidinggeven, coaching en het uitvoeren coördinerende taken

● Ervaring als leidinggevende is een pré, maar geen must. Wel vragen we iemand die affiniteit heeft met leiding geven

● Enthousiast en energiek met een passie voor politiek en maatschappelijke vraagstukken: je weet wat er speelt en vertaalt dit in concrete politieke voorstellen

● In staat om zelfstandig te werken en initiatief te tonen

● Je kunt goed samenwerken, een netwerk opbouwen en onderhouden, en reflecteren op je eigen handelen

● Uitstekende communicatieve vaardigheden in het Nederlands.

● Kennis van en affiniteit met het gedachtegoed van het CDA. Lidmaatschap van het CDA is geen vereiste.

● Flexibel en stressbestendig

● In staat om op tijdstippen te werken die de politiek vraagt. Dit betekent dat er regelmatig buiten de reguliere kantoortijd gewerkt wordt. Dit kan worden gecompenseerd, bijvoorbeeld tijdens het reces.

● Je bent in staat om snel te schakelen tussen verschillende werkzaamheden die soms organisatorisch, dan weer inhoudelijk of procesmatig zijn van aard.

De arbeidsvoorwaarden:

● 32-36 uur per week

● Reiskostenvergoeding op basis van tweede klas OV, een laptop en telefoon voor zakelijk gebruik

● Dienstverband voor één jaar met mogelijkheid om te verlengen of een opdracht in een ZZP-constructie

● Vier weken proeftijd

● Mogelijkheden om werktijden zo te plannen dat werk/gezin/vrijwilligerswerk goed gecombineerd kunnen worden

● Ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling

● Een salaris conform schaal 10 van de gemeente Rotterdam met ruimte om door te groeien

Voor meer informatie kun je contact opnemen met  Harm Sonneveld via [email protected] (hoofd fractiebureau ad interim) of bellen naar het fractiekantoor op 010 267 2134, bij geen gehoor kan een bericht achtergelaten worden.

Enthousiast geworden? We kijken uit naar je CV en motivatie voor 26 maart 2024. Voel je hierbij vrij om een vorm voor je motivatie te kiezen die bij jou past! Deze kun je sturen naar [email protected] of [email protected].

René's Visie | Tweede Kamerverkiezingen 2023