15 februari 2018

CDA Valentijnsactie 2018

CDA afdeling Strijen trakteert "Samen eten bij ...." op een Valentijnstaart.

Activiteitencentrum het Molenschaer in Strijen, is een van de locaties van dagbesteding Hoeksche Waard van de Gemiva-SVG Groep. Deze groep is er voor mensen die tijdelijk of langdurige ondersteuning nodig hebben bij hun leven in de samenleving.

Samen eten bij ... is daar een activiteit van. Er wordt voornamelijk gekookt met ingrediënten, die anders weggegooid zouden worden, omdat ze bijvoorbeeld bijna over de houdbaarheidsdatum gaan. Dus geen verspilling van etenswaren. Zorgboerderij Bonaventura uit Strijen levert ingrediënten uit eigen tuin voor de maaltijden. En ook via sponsoring van lokale bedrijven kan er elke 14 dagen een gezonde maaltijd (ook vegatarisch) gemaakt worden voor een minimale prijs vanaf € 3,00 per persoon en tot € 7,00 per gezin. Vanaf 14 september vorig jaar elke donderdag om de veertien dagen is het geopend van 17.30 uur tot 18.30 uur met een uitloop tot 19.00 uur. Het is gevestigd aan de Bosweg 2 in Strijen. Voor nadere informatie zie de website van het Molenschaer.

Omdat per veertien dagen een groep van 6 tot 8 vrijwilligers daar werkzaam zijn, kwam het CDA afdeling Strijen op het plan op Valentijnsdag deze groep te verblijden met een taart. Omdat Valentijnsdag op een woensdag viel en ze daar dan niet aanwezig zijn, werd het een dag later. Bea Verblaauw (die de taart zelf heeft gemaakt) en Jeanette Kuipers van het CDA brachten aan Jeanette van Houwelingen de locatiemanager een verrassingsbezoek en kwamen met een heerlijke taart. De actie werd door de vrijwilligers erg op prijs gesteld.

Binnenkort op 10 maart aanstaande is er vanaf 14.30 uur open dag op het Molenschaer.