01 juni 2021

CDA blij met doorbraak nieuwe Sporthal

Na ongeveer vijf jaar is er nu eindelijk een nieuwe gemeentelijke Sporthal in zicht op de plaats van de oude sporthal van De Kieviten. Het definitief ontwerp was al eind vorig jaar beschikbaar en ziet er prachtig uit.Het heeft even geduurd voordat alle betrokken partijen de in 2019 gesloten intentieovereenkomst over de exploitatie bekrachtigd hebben. Niet alleen de voorzitter van De Kievieten Mildo Meijer, maar ook onze wethouder Hubert Schokker hebben grote inspanningen geleverd. Raadslid Wim Koetsier: "Het exploitatiemodel leek allemaal zo evenvoudig in het begin, echter bepaalde risico’s bleken toch een hekelig punt. Gelukkig kon er toch een middenweg gevonden worden, die voor iedereen werkbaar is en waarmee het algemeen Wassenaarse sportbelang gediend is."

Een afgevaardigde van Sportcontact (gezamenlijke sportverenigingen) is ook bij de besprekingen betrokken geweest. Tijdens de bouw, die na sloop ongeveer 15 maanden gaat duren, zullen de buitensporten op het terrein van De Kieviten blijven bestaan en de binnensporten (zaalvoetbal en zaalhockey) zullen tijdelijk in de oude Sporthal worden uitgeoefend. Fractievoorzitter Ronald Everard: “We roepen de gemeente en de Kievieten nu op om voortvarend met de sloop en bouw aan de slag te gaan. Laten we niet nog meer tijd verliezen, nu de schouders eronder en er voor zorgen dat begin 2023 Wassenaar een mooie duurzame sporthal rijker is!”

CDA commissielid Dymphna Vree stelt: “De nieuwe gemeentelijke sporthal geeft een krachtige impuls aan de binnensporten in Wassenaaar. Het is mooi dat er in deze Raadsperiode en wellicht toch nog een tijdje daarna, een groot project zal worden voltooid. Wij zijn daar erg verheugd over en de vele sportverenigingen ook. Laten wij hopen dat na deze mooie vooruitzichten er nog een aantal zullen volgen, zoals de Warenar en de juiste invulling voor het O & O gebouw!”