28 januari 2022

CDA blij met stap naar nieuwe sporthal, maar slopen en bouwen

In december is een belangrijke horde genomen voor de realisatie van de nieuwe gemeentelijke sporthal aan de Dr. Mansveltkade. Toen werden namelijk alle hiertoe benodigde contracten getekend. Dit werd gedaan in de huidige sporthal Schulpwei door het bestuur van De Kieviten, de Sporthalcommissie en de wethouder. Raadslid Koetsier: “Als CDA zijn erg blij dat wethouder Schokker zijn handtekening heeft gezet onder deze contracten. We vonden en vinden deze nieuwe sporthal van groot belang voor alle binnensporten in Wassenaar. De nieuwe sporthal komt nu weer een stevige stap dichterbij”.

De onderhandelingen hebben wel geruime tijd in beslag genomen. Het was mooi als het sneller had gekund, maar het is ook een gecompliceerde constructie. Er ontstaat immers op het terrein van de Kievieten een hele nieuwe situatie. Goed dat hier goed over nagedacht is. De Kieviten zitten al bijna 100 jaar op de plek, waar nu de grote gemeentelijke sporthal komt. Het is vooral ook mooi om te zien dat verschillende partijen elkaar echt kunnen versterken.

Eerder was het definitief ontwerp van de nieuwe hal al beschikbaar gekomen. Ook zijn de benodigde vergunningen voor de sporthal afgegeven. Daarmee zijn alle voorbereidingen getroffen en kan er op korte termijn daadwerkelijk worden begonnen met eerst de sloop en vervolgens de bouw van de nieuwe sporthal. Koetsier: “we hopen dat de partijen nu doorpakken en dat er inderdaad op de kortst mogelijke termijn ook echt gebouwd gaat worden”.

Naast de sporthal is het CDA ook goed te spreken over de vorderingen die worden geboekt met de nieuwe gymzaal aan de Burmanlaan. We nemen regelmatig een kijkje op de bouwplaats. De contouren van de gymzaal zijn duidelijk zichtbaar en er wordt an de afbouw gewerkt. Commissielid Vree:”We begrijpen dat de leerlingen van de Nutsschool en de Jozefschool, die hier gebruik van gaan maken, ook al graag een keertje hadden willen kijken. Helaas is dat nog niet gelukt, maar misschien na de versoepelingen van gisteren kan dat toch nog snel”. Gelukkig gaat de bouw voorspoedig en gaat het CDA er vanuit dat de gymzaal in het nieuwe jaar daadwerkelijk in gebruik genomen kan worden en misschien wel eerder. We kijken er zeer naar uit. En mooi om te zien dat zaken uit het coalitieakkoord ook echt gerealiseerd worden!