28 januari 2022

De Campagne is van start! - Blog van onze lijsttrekker Hubert

Op 16 maart is het zover, dan gaat Nederland en Wassenaar weer naar de stembus. En wel voor de gemeenteraadsverkiezingen. Eigenlijk moet ik zeggen 14 tot en met 16 maart, want voor het eerst in de geschiedenis hebben de inwoners dit keer drie dagen de gelegenheid om hun stem uit te brengen.

Het lijkt misschien nog ver weg, maar toch is het nog maar een week of 8. Vorige week hebben we in Wassenaar nog commissievergaderingen gehad, komende week is al weer de voorlaatste Raadsvergadering van deze periode.

Het gaat nu dus snel. Inmiddels hangt de campagnestemming in de lucht. De Wassenaarse krant staat inmiddels boordevol artikelen van de verschillende partijen. Om kennis te maken met veel potentiële raadsleden. En ook het CDA Wassenaar, de partij waar ik lijsttrekker voor mag zijn, is druk bezig met de campagne en alle voorbereidingen voor de verkiezingen. En wat voel ik al een energie en een inzet. Bij het campagneteam, de kandidaten en vele anderen die zich inzetten en betrokken voelen.

Afgelopen zaterdag hebben we voor het Raadhuis de Paauw foto’s gemaakt met alle kandidaten. Foto’s onder meer voor de posters, voor de folders en voor de aanplakbiljetten. Daarnaast hebben we diverse stemwijzers ingevuld. Ook belangrijk om de inwoners te helpen om te kijken welke partij inhoudelijk het beste past. We hebben het verkiezingsprogramma afgerond en gepresenteerd. U kunt dit op deze site lezen. Ook hebben we deze week alle gegevens ingeleverd voor de kandidatenlijst. Dit is alleen nog maar de zogenaamde voorinlevering, 31 januari volgt dan de definitieve levering. Kortom er komt nog heel wat bij kijken.

Gelukkig zijn de coronamaatregelen deze week enigszins afgeschaald en is de horeca inmiddels weer open. Dit is natuurlijk goed nieuws voor de ondernemers en voor al onze inwoners, Bovendien wordt het hierdoor weer gemakkelijker om met elkaar in gesprek te gaan. Ik fiets weer veelvuldig door ons prachtige dorp op mijn CDA-fiets. Ik hoop u binnenkort tegen te komen voor een gesprek. En mocht u vragen of opmerkingen hebben, laat het mij weten!

Hubert Schokker

Lijsttrekker CDA Wassenaar

Hubert Schokker houdt elke week een blog bij in aanloop naar de Gemeenteraad