21 juni 2026 1 minuten lezen

Coa­li­tie­ak­koord 2026 – 2030: Thuis­ko­men in Zoe­ter­meer. Merk­baar beter.

Coalitieakkoord 2026–2030: Thuiskomen in Zoetermeer. Merkbaar beter.

CDA Zoetermeer, PRO Zoetermeer, VVD Zoetermeer en D66 Zoetermeer hebben een coalitieakkoord gesloten voor de periode 2026–2030. Véronique Frinking wordt namens het CDA wethouder en draagt mede verantwoordelijkheid voor de uitvoering van het akkoord.

Zoetermeer groeit. Dat biedt kansen, maar vraagt ook om duidelijke keuzes. Het akkoord zet in op meer passende woningen voor starters, gezinnen en senioren, met oog voor groen, parkeren en bereikbaarheid in de wijken waar gebouwd wordt. Ook scholen, zorg, veiligheid en ontmoetingsplekken moeten meegroeien.

Voor het CDA staat daarbij één uitgangspunt centraal: we bouwen niet alleen aan huizen, maar aan gemeenschappen.

«"Groei is pas echt geslaagd als mensen zich thuis blijven voelen. In hun eigen straat, hun wijk en onze stad. Daar zetten wij ons de komende vier jaar iedere dag voor in."»

— Véronique Frinking, CDA-wethouder Zoetermeer

Niet alles kan tegelijk en niet alles is morgen klaar. Maar de koers is helder: bouwen aan een Zoetermeer dat niet alleen groter wordt, maar ook sterker, socialer en leefbaarder.

📄 Lees het volledige coalitieakkoord → Klik Hier

Lees
ver­der