Welkom op de website van CDA Harlingen

Wie zijn wij?

Het CDA Harlingen is een open volkspartij die midden in de samenleving staat, lokaal verankerd in de stad en dorpen. Geworteld in alle lagen van de bevolking. Centraal in onze denk- en handelswijze staat de C van christelijke waarden en tradities. Die tradities en waarden bevatten voor christenen en niet-christenen waardevolle beginselen: Medemenselijkheid, niemand achterlaten, goedheid voor de ander en rekening houden met elkaar. De C in het CDA is onmisbaar, vormt de kern van ons handelen en denken en vormt een tijdloze kernwaarde.

Het CDA Harlingen koestert de hoofdletter C in haar naam. Dat betekent niet dat mensen van andere geloofsrichtingen of niet-gelovigen niet welkom zijn; integendeel: velen die zich geen christen noemen voelen zich sinds jaar en dag prima thuis bij het CDA. In ons mens- en maatschappijbeeld staat centraal dat je niet voor jezelf maar voor een ander leeft. De ‘A’ in het CDA verwijst naar het appèl wat wij doen op mensen die de verantwoordelijkheid kunnen dragen voor de samenleving.

Lees hier ons
verkiezingsprogramma
van de afgelopen
gemeenteraads-
verkiezingen

Realisatie raad 2018-2022

Bij ons in de steunfractie?

Meldpunt Harlingen

Misschien heb je ideeën en verbeterpunten voor onze gemeente of wat jij graag zou willen veranderen en/of toevoegen. Jouw ideeën kun je aandragen via het door het CDA ingestelde “Meldpunt CDA Harlingen.”  Stuur ons een e-mail sturen: [email protected] of gebruik het e-mailformulier van ons meldpunt.

Indien je belangstelling hebt of betrokken wilt zijn bij de lokale politiek zoals een bestuursfunctie, (schaduw) fractielid of als vrijwilliger, dan ben je van harte uitgenodigd om met ons mee te praten en na te denken over allerlei lokale onderwerpen. Politiek lijkt zover weg, maar kijk maar eens naar buiten…. Alles wat er in je straat, wijk, dorp en stad gebeurd, is direct het gevolg van beslissingen van een lokaal gemeentebestuur.

Wil je samen met het CDA doorpakken en deel uitmaken van de kracht van de samenleving? Meld je dan aan op: [email protected] of bel onze voorzitter Ronald Bootsma 06-10920223.

Rechtsbovenin op deze website vind je ook de knop "Meldpunt Harlingen" voor contact met ons en het doorgeven van ideeën.

Goed voor elkaar! De kracht van de samenleving!

Bestuur en fractie CDA Harlingen

Meer lezen over ons initiatiefvoorstel schooltuinen?

#Beschermenwaard

Ook in de gemeente Harlingen beseffen wij ons wat het #beschermenwaard is.

Binnenkort op de agenda

Onze mensen