19 mei 2021

Daniël Huising gekozen als lijsttrekker CDA Goeree-Overflakkee

Daniël Huising (39) uit Sommelsdijk is unaniem door de leden van het CDA Goeree-Overflakkee gekozen tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022. ‘Het CDA koestert ons mooie eiland van rust, ruimte en saamhorigheid. Waar mensen veilig, gezond en goed kunnen opgroeien, samenleven en ouder worden. Dat vraagt samenwerking met andere partijen, maar vooral ook met onze inwoners, verenigingen en ondernemers. Polarisatie en politiek gehakketak levert niets op.’

Huising is gymdocent en brugklascoördinator op de CSG Prins Maurits in Middelharnis en actief in het lokale verenigingsleven. Met maar liefst 731 voorkeurstemmen kwam Huising in 2018 op eigen kracht in de gemeenteraad. Later dat jaar werd hij fractievoorzitter als opvolger van Tea Both-Verhoeven die als wethouder aan de slag ging. ‘Voor mij was het ook een tijd van leren en ervaring opdoen. Leren hoe je in de politiek het meest kan bereiken voor de mensen op ons eiland, hoe je leiding geeft aan een fractie en hoe je in een coalitie samenwerkt maar toch vast kan houden aan de koers en kernwaarden van je eigen partij.

In de afgelopen perioden heeft het CDA laten zien een betrouwbare en stabiele factor te zijn op Goeree-Overflakkee. Opkomend voor alle inwoners en alle kernen. In het bijzonder heeft de CDA-fractie zich ingezet voor meer groen en speelruimtes in de wijken en het verbeteren van de verkeersveiligheid. Daarnaast ook voor behoud van zwembad ’t Zuiderdiep, het stoppen van recreatiebebouwingen op de Kop van Goeree, een doorstart van de visserijschool en zijn we opgekomen voor sport, verenigingen en mantelzorgers. Belangrijke uitdaging blijft dat in alle kernen voldoende betaalbare woningen zijn. Vooral in de kleine kernen zijn jonge mensen nodig om voorzieningen als scholen en verenigingen toekomst te bieden.’

CDA zoekt volksvertegenwoordigers

In het najaar wordt de volledige kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma vastgesteld. Huising: ‘Wij kunnen als CDA die verbindende volkspartij zijn en blijven op Goeree-Overflakkee. Alleen de SGP heeft nog meer zetels, maar met een groot en sterk team is het als echte lokale partij mogelijk om de grootste te worden. Voor een eiland waar alle inwoners zich thuis voelen, naar elkaar omzien en samen bepalen hoe hun leefomgeving eruit hoort te zien. Daarom roep ik iedereen op om een steentje bij te dragen. Zeker ook vrouwen en jonge mensen, die nog steeds ondervertegenwoordigd zijn in de gemeenteraad. Denk mee over het verkiezingsprogramma, word lid of doe mee als kandidaat. Met elkaar maken we ons eiland nog een beetje mooier dan het al is.’

Om te weten wat u wilt voor uw dorp en voor het eiland vraagt het CDA u onderstaand formulier in te vullen als input voor het verkiezingsprogramma. Onder de inzendingen wordt een pakket met Flakkeese streekproducten verloot.

Bent u nog geen CDA-lid, maar heeft u wel interesse om mee te doen in de campagne of als kandidaat-raadslid? Dan bent u van harte uitgenodigd om kennis te maken. Stuur voor meer informatie uiterlijk 14 juni a.s. een mail met motivatie naar [email protected].