26 maart 2019

8 april Thema avond Vitaal Platteland

Zorg en boeren zorgen voor een vitaal Platteland Op maandagavond 8 april aanstaande stelt zorgboerderij de Hansehof gelegen aan Smalbroek 14 te Beilen vanaf 19:45 uur haar ontmoetingsruimte open voor iedereen die een verwantschap heeft met “ZORGBOEREN”. Deze avond presenteren zich verschillende partijen en wordt er met elkaar in gesprek gegaan over de schoonheid van het boeren zorgvak en de uitdagingen die er zijn. De verschillende partijen om mee in gesprek te gaan zijn onder andere overkoepelende zorgorganisatie BEZINN, de WMO consulente van de gemeente Midden-Drenthe, de betrokken en aanwezige (zorg)bezoekers en de lokale politiek. Het doel van deze ‘Hoe krijg je de zorgboeren met hun deelnemers/cliënten zo vitaal mogelijk en wat hebben ze daarvoor aan ondersteuning nodig.’ Mede op initiatief van het CDA zal deze avond de Hansehof samen met zorgboerderij Klein Herxen uit Witteveen zichzelf presenteren. Beide bedrijven, kenmerkend vanwege liefde voor zorg, de agrarische sector en ondernemersbloed zijn in 2017 gestart en dus nog relatief kort bezig met zorgboeren. Deze avond willen de bedrijven graag laten horen en zien waar ze voor staan en welke uitdagingen er zijn. Om de avond interactief te laten verlopen is het van belang dat ook andere zorgboerderijen aan deze avond kunnen en willen deelnemen, zodat er onderling van gedachten gewisseld kan worden en je kan leren van elkaar. Vanuit de gemeente Midden-Drenthe is er een WMO zorgconsulent aanwezig en zijn er verschillende mensen aanwezig die zich richten op arbeidsparticipatie in de gemeente Midden-Drenthe. Branche organisatie Boer En Zorg In Noord-Nederland, afgekort BEZINN, voor zorgboerderijen, zal deze avond ook een steentje gaan bijdragen door te vertellen over de ondersteuning die zij bieden aan zorgboerderijen. Een ieder is van harte welkom op deze avond. Van elkaars input kun je leren en signaleren. De intentie is dat het een interactieve avond gaat worden waarbij iedereen zijn inbreng welkom is en waarbij , waar mogelijk, verbeterpunten naar voren komen welke serieus opgepakt dienen te worden.